سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی - امام جمعه خرم آباد

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: یکی از اهداف بعثت نبی مکرم اسلام (ص) تعلیم و تربیت اسلامی و قرآنی و تحقق کرامت انسانی بود که همه باید برای این هم تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد با تبریک فرا رسیدن عید سعید مبعث، گفت: مبعث رسول مکرم اسلام (ص) نقطه آغاز دین مبین اسلام و روزی استثنایی، پرفضیلت و مبارک است.

وی با بیان اینکه رسول مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) از طرف خداوند متعال مأمور شدند مردم را به پذیرش دین مبین اسلام دعوت کنند، افزود: برای تحقق این مهم پیامبر مکرم اسلام (ص) سه سال زحمات بسیاری را متحمل شدند و در این میان مقابله و معارضه مشرکان با اسلام به صورت تطمیع، تهدید، تهمت، طرح پرسش‌های از روی عناد، بکارگیری خشونت، شکنجه و رعب و وحشت نیز برای تضعیف روحیه تازه مسلمانان وجود داشت.

وی با بیان اینکه رسول مهربانی فرستاده شدند تا تعلیم و تربیت اسلامی را در جامعه نهادینه کنند، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف بعثت نبی مکرم اسلام (ص) تعلیم و تربیت اسلامی و قرآنی و تحقق کرامت انسانی بود که همه باید برای این هم تلاش کنیم.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه از اهداف و پیام‌های مهم بعثت نهادینه کردن تربیت قرآنی و اشاعه سبک زندگی اسلامی در جامعه است، گفت: تعلیم و تربیت اسلامی باید در زوایای مختلف جامعه نهادینه و فراگیر شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در پایان با اشاره به اینکه خانواده‌ها و دستگاه‌های دینی و فرهنگی در راستای تحقق اهداف اسلامی دینی و اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه تلاش کنند، خاطر نشان کرد: مجموعه خانواده و نظام آموزش و پرورش و همه دستگاه‌ها و نهادهای تربیتی دولتی و غیر دولتی باید برای تربیت نسلی مؤمن، مهذب و انقلابی جهادی عمل کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha